Az SVB működése

Starthely vegyes Bizottság- SVB

Létrehívás: 2016

Megalakulás: A 2015 év végi közgyűlés által megszavazva, mindkét szövetségnél.

Megalakulás oka?
Leegyszerűsítette és olcsóbbá tette a starthely-alapok elosztását, biztosítva ezzel, hogy mindkét szövetség tagjai használhassák a starthelyeket. Megelőzni a már meglévő starthelyek elvesztését. Az így illegalitásba került helyeken való pénzbeli büntetések elkerülése. Elkerülni az akkor már külföldön népszerűvé váló, minden starthelyre külön kell fizetni minden Pilótának – rendszer kialakulását. Ez a sok kis pénz, tovább drágította volna a repülést a pilótáknak, párhuzamosan a starthelyet fenntartók munkáját nagyban nehezítette volna és mivel nem érte volna meg nekik a munka melletti sok plusz papírmunka a kevés támogatás ellenében, megszűnt volna a starthelyek karbantartása, illetve visszavonták volna a tulajdonosi hozzájárulásokat.

Kik vagyunk?
Elnökségi döntéssel megválasztott, önkéntes ellenszolgáltatás nélküli közös munkát vállalt Pilóták, akik eddig is a starthelyekkel foglalkoztak a szövetségekben.
2016 – Kardos István Siresz elnök, Zsolnai Péter Siresz elnökségi tag, Jenes Győző Hffa elnökségi tag, Gyócsi Brigitta Hffa volt elnökségi tag, még ebben az évben, Zsolnai Péter helyett Barla Roland Siresz tag lett a csoportban.
2020 – Kardos István hirtelen távozása miatt Fichtinger Gyula Siresz elnök, Barla Roland, Jenes Győző, Gyócsi Brigitta
2025 – Gyócsi Brigitta, Jenes Győző, Barla Roland és személycsere miatt Fichtinger Gyula helyett, idéntől Fűrész Dóra fogja tovább segíteni a munkát!

2024-ben az SVB köré gyűlt egy, a munkáinkat nagyban segítő SVB Munkacsoport, melynek tagjai Erdős Csanád; Bruszniczky Balázs; Keszthelyi Zoltán; Szabó Joe; Dallos Martin és Négyesi Otto.
Köszönjük a segítségüket és Köszönjük a HFFA és a SIRESZ elnökségének, a támogatásukat!

Vállalásunk?
1, Éves Starthely Pályázat kiírása,
2, Pályázatokhoz csatolt anyagok átnézése, bekérése és a támogatási összeg közös elbírálása,
3, Támogatások elosztása a két szövetség között létszám arányosan és a szövetségeket megkérni a kifizetésekre.
Ennyi lenne, amit vállaltunk. Sajnos, ha csak ennyit tennénk, elfogytak volna a starthelyek.
Emiatt plusz feladatokat vállaltunk magunkra az időnk, pénzünk, lehetőségeink felhasználásával.

Problémák, amiken segíteni szerettünk volna pl. Zsúfolt starthelyek, Zsúfolt légtér stb

1, A meglévő starthelyek fejlesztése. Sok utánajárás, az engedélyek és hozzájárulások megszerzése- ahol nincs. A terület bejárása, a munkákra pályázat kiírás, más lehetőségek felmérése vagy maradt a kétkezi munka. pl. Újlaki starthely fejlesztés, HHH cserjeirtás

A meglévő Starthelyek megtartása érdekében az év közben felmerülő hozzánk is eljutó problémák kezelése pl. megkeresések, szerződések, támogatási megállapodások létrehozása. pl. Csákberény, Csobánc, Óbuda ami sikeres volt vagy éppen sok órás Brainstormingok, ötletelések menteni a menthetőt. Sajnos, a végeredmény már nem rajtunk múlt, az addigra már elharapózott vagy szélsőséges helyzet miatt! pl. Fedémes és most Máriahalom

meglévő starthelyekre támogatást igénylőkkel a kapcsolattartás, az ígért fejlesztések nyomon követése.

2, Új legalizált starthelyek! Fel- és leszálló területek keresése, életre hívása több-kevesebb sikerrel! Az eredménytől függetlenül nagy munka ráfordítással! pl. Apc, Bér-hegy, Pilis-Éleskő, Naszály, Sárhegy Déli és Dk-i starthely és leszálló.

3, A tagság figyelmét felhívni a változásokra! Több csatornás információ áramoltatás (Honlap, Facebook oldal, megosztások a siklóernyős csoportokban, Szövetségi levelek) és egy állandó tájékozódási felület létrehozása (starthelyek.hu), ami elérthető mindenkinek.

4, A starthelyekkel összefüggő légtér változásokkal is foglalkozni kellett. A hosszú távú tervekkel Kardos István, Varga Norbi, Fichtinger Gyula foglalkozott, ami az alapja lett a Koordinált légterek megszületésének. Itt is köszönjük, a Légtér koordinátorok munkáját! Majd egy azonnal megoldandó probléma is felmerült! A gyors reagálás segítségével, Fichtinger Gyula, Farkas Szilárd, a Blue Sky csapata, valamint az MRLSZ közbenjárásával, sikerült megakadályozni a Szársomlyó starthely végleges elvesztését.

5, Mindig is megoldandó feladat volt a siklóernyősök biztonsága az egy légtérben repülőkkel, 2016-ban még az OGN rendszer támogatásával indult, mostanra a Szövetségek, az SVB és a Pilótatársaink segítségével próbáljuk még korszerűbbé tenni, hogy látszódjunk!

Hogyan dolgozunk?
Mindkét Szövetség 2-2 Pilótát bízott meg a starthely-alap kezelésével.
Csak olyan legális, fel- és leszálló területet támogathatunk a Starthely-alapból, amit a Szövetségek minden starthely-alapot befizető tagja használhat.
Minden döntés Egyhangú, kell legyen! Ha nem tudunk megegyezni, akkor a téma, fejlesztési lehetőség vagy starthely támogatási kérdés, visszakerül a Szövetségekhez. Az Elnökségi vagy Közgyűlési döntés meghozataláig.

Új lendület és változások 2024
Sajnos, az élethelyzetek megváltozásával, egyre kevesebb időnk marad a plusz feladatokra, amik életben tartják, táplálják az egész rendszert! Segítséget kértünk tőletek, akik a starthelyeket használjátok-szeretitek és próbáljuk népszerűsíteni a „Fogadj Örökbe egy Starthelyet” projektet. Ez nagyon ígéretesen indul, már alakult is néhány régi és új starthelyre Őrző csoport!

Ezzel egy időben érkezett segítség néhány Pilóta Társunktól, akik a háttér munkákban és az egyéb fejünkre tornyosuló feladatok elvégzésében, kis csoportokat alakítva hatalmas segítséget jelentenek!!!

Hálásan köszönjük Erdős Csanádnak a starthelyek.hu rendszer létrehozását, ami a gerincét adja a starthelyek nyilvántartásának és a koordinált légterek igénylésének lehetőségét is létrehozta!

Hálásan köszönjük, továbbá az SVB Munkacsoport tagjainak Bruszniczky Balázs, Keszthelyi Zoltán, Szabó Joe, Dallos Martin és Négyesi Ottó munkáját és a segítség felajánlását!

Köszönettel,

SVB